InCar Oy:s integritetspolicy för kundregistret

Styrenhet

  • InCar Oy
  • Takomotie 1-3, 00380 Helsingfors, Finland
  • FO-nummer: 0829741-9

Registerfrågor hanteras av

Registrets namn

InCar Oy:s register över användare och kunder av elektroniska tjänster

Ändamålet med registret

Kunduppgifter kan komma att behandlas för följande ändamål:

  • kundrelationshantering, utveckling och analys
  • kundkommunikation
  • genomförande av tjänsten
  • verifiering av kundtransaktioner
  • kundservice och affärsutveckling
  • Marknadsföring
  • analys och statistik

Kunduppgifter kan också behandlas av andra finska bolag som hör till InCar-koncernen.

Uppgifterna i registret kan komma att användas, i enlighet med vad som är tillåtet enligt lag, för direktmarknadsföring, distansförsäljning eller annan direktmarknadsföring, opinions- eller marknadsundersökningar eller andra liknande adresserade utskick av samarbetspartners till bolag som ingår i InCar Group, samt för kundkommunikation, inklusive på elektronisk väg, om Kunden har lämnat sitt samtycke till detta vid användning av tjänsten.

Datainnehåll i registret

Registret kan innehålla följande information:

  • Kundens namn
  • Adress, postnummer och ort
  • Födelsedatum
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Eventuella tillstånd och medgivanden
  • Ändra historik för kunddata
  • Kundidentifierare
  • Fordonets registreringsnummer och annan information som kunden har lämnat om fordonet, t.ex. märke, modell och första användningsår
  • Information om fordonets ägare och innehavare
  • Information om olyckan, t.ex. skador på fordonet/fordonen och information om andra parter, tidpunkten för olyckan, platsen för olyckan och omständigheterna kring olyckan. Dessutom ska registret innehålla information om personskador, polisutredningar och vittnen till olyckan.
  • Alla andra uppgifter som samlas in med kundens samtycke
  • Information om kundrelationer, t.ex. fakturerings- och betalningsinformation, produkt- och orderinformation, kundfeedback och kundkontakter, information om lotterier och tävlingar samt information om avbokning.

Regelbundna informationskällor

Uppgifter om kunden fås av kunden själv eller, med kundens samtycke, av försäkringsbolaget under kundförhållandet via internet, i kundtjänstsituationer, per telefon, e-post eller på annat motsvarande sätt. Uppdateringar av namn-, adress- och dödlighetsuppgifter kan också erhållas från myndigheter och företag som tillhandahåller uppdateringstjänster.

Regelbundet offentliggörande av uppgifter

Den Personuppgiftsansvarige lämnar ut Kundens uppgifter om trafik-, bil- eller glasskador endast till skadeförsäkringsbolag, biluthyrningsföretag, InCar Partner-verkstäder och de personer som Evacar Autopalvelut Oy och ALD Automotive har utsett att behandla skadeuppgifterna.

Inom de gränser som tillåts och krävs enligt tillämplig lag kan den personuppgiftsansvarige lämna ut uppgifterna till bland annat samarbetspartners som den personuppgiftsansvarige har valt ut för marknadsföringsändamål, om Kunden har gett sitt samtycke till detta när Kunden använder tjänsten.

Överföring av uppgifter utanför EU eller EES

Kunddata behandlas i enlighet med EU:s allmänna dataskyddsförordning. För partners utanför EU eller EES kräver vi ett EU-US Privacy Shield-avtal eller andra medel som är godtagbara enligt GDPR.

Principer för skydd av registret

Tillgång till kundregistret är begränsad till de personer som är anställda av InCar Group och dess tjänsteleverantörer och som behöver informationen för sina arbetsuppgifter. De har tillgång till personliga användarnamn och lösenord. Uppgifterna samlas in i databaser som skyddas av brandväggar, lösenord och andra tekniska medel. Databaserna och deras säkerhetskopior finns i låsta lokaler och hanteras av IT-tjänsteleverantören i enlighet med säkerhetsprinciper.

Rätt till tillgång, rätt till rättelse av felaktig information och rätt till radering

Kunden har rätt att kontrollera uppgifterna i sitt konsumentkundregister. Begäran om kontroll måste göras personligen på den personuppgiftsansvariges kontor. Begäran om kontroll kan göras kostnadsfritt en gång per år. Begäran om kontroll besvaras utan dröjsmål, i regel inom två veckor från det att begäran framställdes.

Du har rätt att invända mot att dina uppgifter används för marknadsförings- eller profileringsändamål och rätt att begära rättelse av felaktiga uppgifter. Kunden har också rätt att begära att få sina personuppgifter raderade från kundregistret. Alla personuppgifter kan inte nödvändigtvis raderas på grund av rättsliga skyldigheter.

Begäran om personuppgifter (kontroll, rättelse, radering) måste göras personligen på den personuppgiftsansvariges kontor.

InCar Oy förbehåller sig rätten att uppdatera denna Integritetspolicy på grund av tjänsteutveckling eller ändringar i lagstiftningen. Denna sekretesspolicy ersätter den tidigare sekretesspolicyn.

Cookie-meddelande

Vi använder cookies och liknande tekniker såsom lokal lagring på vår webbplats för att utföra funktioner och analyser. Cookies är små textfiler som skickas mellan webbläsaren på din terminal och servern.

Vi använder Google Analytics för att bland annat analysera användningen av vår webbplats och trender. Den information som skickas till Google är anonymiserad.

Vi använder också Facebook-pixeln på vår webbplats för att samla in information om besökare på vår webbplats för användning i Facebook-annonsering.

Vår chattjänst Giosg använder också cookies för personalisering och analys.